BNV Tools

Online bouwmarkt BNV Tools biedt bouwgereedschappen en -materialen aan van hoge kwaliteit. In de webshop kunnen klanten terecht voor gereedschappen, ijzerwaren, bevestigingsmaterialen, schildersartikelen, PBM, lijmen, kitten en nog veel meer. Om de online zichtbaarheid van de online bouwmarkt te vergroten, heeft Economy een uitgebreide SEO-strategie opgesteld. Dit heeft tot succesvolle resultaten geleid: BNV Tools ontvangt nu significant meer bezoekers op de website, sluit meer transacties dan voorheen en boekt 40 procent meer winst.

Indrukwekkende resultaten

  • SEA +1000 %
  • SEO +30 %
  • Omzet +40 %

Alle resultaten op een rijtje:

  • Stijging van omzet met 40% in 2021 t.o.v. 2020
  • Stijging van het aantal transacties met 30% in 2021 t.o.v. 2020
  • Stijging van het organisch verkeer met 30% in 2021 t.o.v. 2020
  • Stijging van het directe verkeer met 40% in 2021 t.o.v. 2020
  • Stijging van de conversiewaarde met 40% tegen een ROAS-stijging van 900% in 2021 t.o.v. 2020
5/5 - (1 stemmen)

BNV TOOLS

Doelstellingen

Primaire doelstelling:

Groei in omzet en transacties.

Secundaire doelstelling:

Het vergroten van het bezoekersvolume op de website; efficiencyslag maken door het verbeteren van de ROAS.

Strategie en proces

Economy heeft in overleg met BNV Tools bepaald welke SEO en SEA diensten het beste ingezet konden worden om meer klanten te bereiken. Zo is er een linkbuildingstrategie uitgewerkt en wordt er copy gecreëerd in de huisstijl van BNV Tools. Ook hebben onze specialisten gekeken hoe de website optimaal kan presteren. Wat SEA betreft, zijn er Google Ads campagnes opgezet en wordt er gericht geadverteerd met behulp van feed-based advertising. Op die manier hebben wij alleen al in Q1 en Q2 van 2022 een ROAS van 1000% weten te realiseren.

 

Diensten die zijn ingezet bij deze campagne

  • Business Class, Economy prijzen
  • 20 jaar ervaring
  • Google Premier Partner