Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Bol.com is een begrip in Nederland en België. Het is het meest gebruikte startpunt voor online shoppers die zich in de oriëntatiefase bevinden van hun customer journey. Maandelijks bereikt Bol.com maar liefst 60% van de Nederlandse internetbezoekers. Dit maakt Bol.com een interessant platform voor webshops, maar hoe zorg je dat jouw producten opvallen in dit enorme aanbod? Dat is waar feedbackmarketing voor ingezet kan worden.
Wij hebben veel ervaring met feedmarketing. In overleg bepalen we de beste feedmarketingstrategie voor jouw bedrijf. We bekijken welke platformen en kanalen, zoals bijvoorbeeld Bol.com, het beste bij de doelstellingen passen. In het geval van Bol.com kijken we of display advertising en sponsored products ingezet kunnen worden. Het budget wordt meegenomen in het opstellen van het plan. Economy neemt het volledige proces uit handen, van het uitdenken van het plan tot rapportage en continue optimalisatie.
Ben jij benieuwd wat de voordelen van adverteren op Bol.com voor uw bedrijf zijn? Of ben je juist meer geïnteresseerd in adverteren op Amazon? Neem dan contact met ons op!
Met display advertising wordt er een native banner van jouw product getoond op Bol.com. Hiermee kun je jouw gewenste doelgroep bereiken en conversie verhogen. Je hebt hierbij veel profijt van de grote bezoekersaantallen op Bol.com. De banner past goed binnen de stijl van Bol.com en het visuele aspect draagt bij aan de herkenbaarheid van je merk.
Met sponsored products zet je jouw producten in de spotlights. De producten vallen beter op bij de (potentiële) klanten en je verhoogt de product awareness. Er zijn verschillende plaatsen op de website waar sponsored products getoond worden. Een advertentie op de homepage zorgt voor meer brand awareness en product awareness. Je bereikt de klant in de oriëntatiefase en laat ze kennismaken met jouw product. Ook kun je sponsored products aanbieden op de zoekpagina’s of productpagina’s. Hier tref je de klant dicht bij de aankoopfase. De meeste klanten zoeken niet verder dan de eerste pagina, dus dit is een plek waar jouw product extra goed opvalt. De advertentie is zichtbaar op alle devices. Sponsored products werkt met een biedingssysteem. Dit houdt in dat je zelf kunt bepalen hoeveel je wilt uitgeven aan een advertentie. Je betaalt alleen als iemand op jouw advertentie klikt.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Zichtbaarheid is key wanneer u de vindbaarheid van producten wil vergroten op een marktplaats als Bol.com. Het is daarom belangrijk om het algoritme van een marktplaats te begrijpen, omdat die de volgorde van de zoekresultaten bepaalt. In het geval van Bol.com wordt dit algoritme gemanaged door Elasticsearch, die de resultaten rangschikt op basis van de relevantie en de conversieratio van het product. Economy, hét online marketing bureau Delft, weet bedrijven daarom te ondersteunen in het aanpassen van de SEO-strategie aan het algoritme van marktplaatsen om verkopen via onder andere Bol.com te optimaliseren en op die manier een grotere relevantie en hogere conversieratio te realiseren.
Een SEO-strategie voor marktplaatsen is gericht op het verbeteren van productpositie de organische zoekresultaten, waarbij een aantal factoren een belangrijke rol spelen. Bij het adverteren Bol com in het bijzonder wordt er aandacht besteed aan de relevantie van de producttitel voor specifieke zoekopdrachten. Verder is het van belang om productbeschrijvingen te optimaliseren en geschikte afbeeldingen te kiezen om producten op een aantrekkelijke manier te presenteren en Bol com adverteren tot een succes te maken.
Bezoekers van marktplaatsen hebben over het algemeen een specifieke zoekintentie, waardoor er doelgerichte zoekwoorden gebruikt worden om het juiste artikel te vinden. De nieuwe zoektrends tool voor adverteren op Bol com biedt daarom inzichten in de meest gebruikte zoektermen van bezoekers, waaronder zoekwoorden met spelfouten. Dit is belangrijke informatie voor het bepalen van geschikte zoekwoorden, aangezien er in de zoekresultaten van Bol.com weinig producttitels verschijnen, die synoniemen van het zoekwoorden of spelfouten bevatten. Ook maakt deze tool het mogelijk om rekening te houden met trends van populaire zoektermen en geeft het meer duidelijkheid over het zoekvolume van artikelen. Dit is allemaal belangrijke informatie voor het Bol com adverteren.
Door geschikte zoektermen voor uw artikel te bepalen, kan de producttitel geoptimaliseerd worden om Bol com adverteren doeltreffend te bewerkstelligen. De zoekresultaten op Bol.com worden namelijk onder andere gerangschikt op basis van de relevantie van de producttitel. Echter, de titels van producten op Bol.com bevatten niet alleen de naam van het product, maar ook essentiële kenmerken van het artikel zoals de kleur, afmetingen en productcategorie. Onze specialisten zullen er dan ook voor zorgen dat deze elementen opgenomen zullen worden in de titel. Deze SEO Delft heeft namelijk tot gevolg dat de vindbaarheid van het artikel vergroot zal worden en het in een toenemend aantal zoekopdrachten zal verschijnen.
Terwijl een relevante producttitel voor artikelen op Bol.com essentieel is voor succesvol adverteren op Bol, draagt een geoptimaliseerde productbeschrijving met de juiste zoekwoorden niet bij aan een hogere relevantie. Desondanks is het voor de conversieratio van groot belang om productbeschrijvingen continu te optimaliseren. Door in te spelen op de emoties van bezoekers en hen te overtuigen van de functionaliteiten van het artikel zal u potentiële kopers namelijk over te streep kunnen trekken. De conversieratio zou verder verhoogd kunnen worden door diverse varianten van een product aan elkaar te koppelen. Bezoekers zullen op die manier sneller geneigd zijn om door te klikken op producten in een andere maat of kleur, wat de bezoekerservaring verbetert en aanleiding geeft tot een conversie. Op die manier blijkt het optimaliseren van productbeschrijvingen een cruciale aanvulling te zijn op de hoofdstrategie voor het adverteren Bol com.
Bezoekers van marktplaatsen besteden uiteraard aandacht aan de productafbeelding, omdat deze inzicht geeft in de staat en visuele weergave van het product. De artikelafbeelding kan om die reden doorslaggevend zijn in de beslissing om over te gaan op een conversie, wat het belang van een geschikte en aantrekkelijke productweergave benadrukt. Niet voor niets vormt de productafbeelding dan ook een punt van aandacht voor onze SEO specialist Delft bij het bepalen van de strategie voor het adverteren Bol. Het optimaliseren van de productafbeelding kan daarom gedaan worden door de Unique Selling Points naar voren te brengen in de productafbeelding of door complementaire artikelen weer te geven om het formaat van het product te indiceren. Aan de hoofdafbeelding mag echter weinig aangepast worden voor wat betreft complementaire producten of tekst, omdat deze in ieder overzicht getoond zal worden. Kortom, voor het doeltreffend adverteren Bol com is een aantrekkelijke productafbeelding onmisbaar.
Heeft u vragen of bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Maak dan een afspraak of bel naar 015-7503656. Onze specialisten staan u graag vrijblijvend te woord.
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
De specialisten van Economy houden zich niet alleen bezig met de vraag “Hoe kunnen we de SEO-campagnes zo optimaal mogelijk inrichten?”. Nog veel meer vragen zij zich af: “Hoe kunnen we voor een optimale klantbeleving zorgen?” of nog belangrijker: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat u over de gehele customer journey zichtbaar bent bij uw doelgroep?”.
Bij zowel oriëntatie, evaluatie als de uiteindelijk aankoop moet uw bedrijf top-of-mind zijn! SEO kan hier een belangrijke rol in spelen, maar mogelijk bieden ook andere diensten, zoals display marketing, SEA of conversie optimalisatie, u grote kansen. Economy bekijkt samen met u de mogelijkheden.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wilt u graag een scherp aanbod op basis van uw huidige online marketing contract? Neem contact met ons op en wij bekijken de mogelijkheden. Uitgangspunt is om een voorstel te doen welk 20% voordeliger is tegen minstens dezelfde voorwaarden. Wij proberen echter altijd een nog beter resultaat neer te zetten. Kortom, business class tegen economy prijzen. Vraag nu een offerte check aan en bespaar.
Als online marketeer is het belangrijk om trends in de gaten te houden en om hier op in te spelen. Wij proberen dan ook regelmatig nieuwe technieken uit. In...
De nieuwe privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming gaat vanaf 25 mei naar verwachting voor heel wat opschudding zorgen. De wet heeft gevolgen voor iedereen die te maken heeft met persoonlijke...
Amazon wordt momenteel nog niet optimaal benut door de meeste adverteerders. De Amerikaanse webwinkel heeft echter erg veel potentie. Zo is Amazon een van de grootste webshops ter wereld...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.