Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wil je meer producten verkopen met je webshop? Nu Amazon ook in Nederland gevestigd is, is dit je kans om je sales te verhogen en mee te liften op de naamsbekendheid van dit grote retail-platform. Adverteren op Amazon kan een goede feedmarketingstrategie zijn voor jouw bedrijf. Economy ondersteunt bedrijven bij het opstellen van een feed marketing executie plan, het optimaliseren van de huidige feed en het beheren van advertenties op Amazon.
Als grootste webshop ter wereld is Amazon hét platform om je als webshop bij aan te sluiten. Waar Amazon ooit begon als Amerikaanse webshop voor boeken, is het inmiddels uitgegroeid tot een enorm platform dat als online vergelijkingswebsite functioneert. 60% van alle online aankopen in de Verenigde Staten wordt verkocht via Amazon. Maar bij Amerika is het niet gebleven. Inmiddels heeft Amazon in rap tempo marktaandeel verkregen in Europa en is het bedrijf sinds 10 maart 2020 ook gevestigd in Nederland. De komst van Amazon.nl is een grote stap voor veel Nederlandse ondernemers, omdat ze hun producten via deze webwinkel kunnen verkopen in heel Europa.
Amazon biedt verkopers allerlei mogelijkheden om te adverteren. De drie belangrijkste advertentiemogelijkheden op Amazon zijn gesponsorde productvermelding, headline search en display advertising. Hieronder zal per type uitgelegd worden wat het inhoudt en wat de grootste voordelen ervan zijn. Ben jij meer geïnteresseerd in adverteren op Bol.com? Ook daar kan Economy je bij helpen.
De eerste advertentiemogelijkheid is gesponsorde productvermelding. Deze gesponsorde producten verschijnen in de lijst met zoekresultaten op Amazon, vaak helemaal bovenaan of onderaan de pagina. Bij deze manier van adverteren is het van belang dat je de juiste zoektermen opgeeft. Op basis van de zoektermen wordt namelijk bepaald welke advertenties worden getoond. Als de klant op de advertentie klikt wordt hij naar de productpagina geleid. Het voordeel van deze manier van adverteren is dat je heel gericht adverteert. De advertentie wordt gezien door klanten die de door jouw opgegeven zoekwoorden hebben ingetypt en dus actief op zoek zijn naar het product.
Een andere mogelijkheid bij Amazon is headline search. Hierbij is er een grote banner te zien boven de zoekresultaten. Met deze manier van adverteren kun je meerdere producten tegelijk promoten. Ook kun je het inzetten om de naamsbekendheid van jouw merk of webshop te vergroten. De advertentie is goed zichtbaar, omdat deze boven alle zoekresultaten geplaatst wordt.
Gesponsorde productvermelding en headline seach advertenties zijn dus beiden te vinden op de resultatenpagina nadat de klant een zoekterm heeft ingetypt. Bij display advertenties werkt dit anders. Deze worden namelijk geplaatst op productpagina’s van andere producten die vergelijkbaar zijn met jouw product. Als klanten op deze pagina zijn beland, kunnen ze doorklikken naar jouw product. Deze manier van adverteren op Amazon is dus ook niet gebaseerd op zoektermen, maar op de producten van concurrenten.
Bij zowel gesponsorde productvermelding en headline search als display advertenties betaal je als verkoper per klik. Het is dus op basis van CPC, waarbij je alleen hoeft te betalen als de klant ook werkelijk op de advertentie klikt. Je bepaalt zelf hoe hoog de CPC is voor jouw advertentie. Amazon werkt met een veilingsysteem, waarbij de hoogte van de CPC de zichtbaarheid van de advertentie bepaalt.
Wij hebben veel ervaring met feed marketing en feed based advertising. In overleg bepalen we de beste feedmarketingstrategie voor jouw bedrijf. We bekijken welke platformen en kanalen, zoals bijvoorbeeld Amazon, het beste bij de doelstellingen passen. In het geval van Amazon kijken we of gesponsorde productvermelding, headline search en display advertenties ingezet kunnen worden. Het budget wordt meegenomen in het opstellen van het plan. Economy neemt het volledige proces uit handen, van het uitdenken van het plan tot rapportage en continue optimalisatie.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Bezoekers van de marktplaats Amazon hebben een specifieke zoekintentie en zoeken daarom met gerichte zoekwoorden naar een product. Op basis van deze zoekwoorden zal het A9-algoritme van Amazon de zoekresultaten rangschikken naar de relevantie van het product voor de bezoeker. Hoewel het algoritme dus veel invloed heeft op de positie van uw product in de zoekresultaten, is het mogelijk om in te spelen op de factoren die het Amazon hanteert bij de rangschikking. Inzicht in deze Amazon SEO is om die reden essentieel voor verkopers op Amazon, waarin Economy bedrijven ondersteunt. Door met ons in zee te gaan, bent u verzekerd van een gepersonaliseerde strategie voor wat betreft doeltreffend adverteren op Amazon.
Om inzicht te krijgen in het adverteren op Amazon is het van belang om te begrijpen hoe het A9-algoritme in zijn werk gaat. Zoals iedere marktplaats heeft Amazon een zoekfunctie, genaamd Amazon Search, waarin de bezoeker een zoekopdracht kan invoeren. Vervolgens worden de zoekresultaten getoond in de vorm van een lijst of galerij en wordt er onderscheid gemaakt tussen organische en betaalde zoekresultaten. Om die reden is Amazon adverteren vergelijkbaar met SEO voor zoekmachines, waarbij het doel is om producten zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten te laten verschijnen. Verder dient Amazon als een webwinkel, omdat er op eenzelfde wijze gefilterd kan worden op productartikelen. Door producten dus filters toe te kennen aan de hand van het Seller Central, omdat Amazon op die manier kan bepalen of uw producten relevant zijn voor specifiek zoekopdrachten.
Niet alleen moet onze SEO specialist Delft bij Amazon adverteren rekening houden met het toekennen van filters aan producten, maar het is ook van belang dat er aandacht besteed wordt aan geschikte zoekwoorden. Het A9-algoritme let namelijk nauwkeurig op de URL van producten, waarin het zoekwoord, de merknaam en de Node ID van de productcategorie vermeld moeten worden. Op die manier wordt het voor Amazon mogelijk om efficiënt te bepalen wat voor soort product verkocht wordt en door welk bedrijf het ontwikkeld is. Deze combinatie van zoekwoorden en productgegevens vormt vervolgens de basis voor de rangschikking van producten.
Naast zoekwoorden en filters speelt het aantal keer dat een product verkocht is, een belangrijke rol in Amazons toewijzing van een positie in zoekresultaten. Als een product echter nog nooit verkocht is, hoeft dat geen problemen op te leveren voor de productpositie in de zoekresultaten. Dit komt door het feit dat Amazon opereert als een soort zoekmachine, waarbij er meerdere factoren meespelen bij SEO en online marketing Delft. Hieruit blijkt dus dat een geschikte SEO-strategie aanmerkelijke invloed kan hebben op de zichtbaarheid van uw product, waardoor de vindbaarheid vergroot wordt.
Om producten hoger in de zoekresultaten van Amazon te laten verschijnen, zal de SEO-strategie verbeterd en zelfs geoptimaliseerd moeten worden door ons online marketing bureau Delft. Zo is het mogelijk om de productpagina aan te passen, een zoekwoordenonderzoek uit te voeren, te spelen met de productprijs of reviews te genereren.
Net werd al duidelijk dat de producttitel van de productpagina aan een aantal voorwaarden moet voldoen, zoals de vermelding van de merknaam, productnaam en productcategorie. Echter, ook de kleur en het materiaal van het artikel kunnen hier verwerkt worden om een hogere relevantie te bewerkstelligen voor optimaal Amazon adverteren. Deze gegevens zouden vervolgens uitgebreider toegelicht kunnen worden in de productbeschrijving aan de hand van bullet points. Door op deze manier te werk te gaan, realiseert u een duidelijk overzicht van de productspecificaties, waar zowel de bezoeker als uzelf baat bij heeft. Het duidelijk, overzichtelijk en uitgebreid formuleren van productgegevens zal namelijk leiden tot een hogere relevantie en mogelijk een stijgende conversieratio en betere reviews als gevolg van het zorgvuldige adverteren op Amazon.
De relevantie en conversieratio worden verder beïnvloed door het gebruik van geschikte zoekwoorden, waarvoor een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd kan worden. Aan de hand van Amazons gratis zoekwoordenonderzoek tool of het onderzoeken van bestverkochte of best gereviewde producten kan hier meer inzicht in verkregen worden, omdat duidelijk wordt welke zoekwoorden conversies opleveren. Vervolgens kunnen deze zoektermen in de URL vermeld worden of gebruikt worden als backend zoektermen. Deze termen zijn vaak verkeerd gespeld of vertaald en komen niet voor in de titel of beschrijving van het artikel, maar zullen de productpositie wel beïnvloeden. De experts van Economy zullen hier dan ook uitgebreid aandacht aan besteden bij het toepassen van internet marketing Delft.
Naast factoren als producttitels en geschikte zoekwoorden, zal het A9-algoritme rekening houden met de productvoorraad en scherpe prijzen bij het bepalen van de relevantie. Wanneer uw productprijs namelijk aanzienlijk verschilt van een concurrent, zal Amazon dit meenemen in de rangschikking van de zoekresultaten. Daarnaast let Amazon op de productvoorraad en kan hierop gefilterd worden. Het is daarom verstandig om notificaties aan te zetten, zodat u een melding ontvangt wanneer de productvoorraad laag is. Kortom, aantrekkelijke prijzen en beschikbaarheid van producten zullen voordelig werken voor de rangordefactor en dragen bij aan effectief adverteren op Amazon.
Tot slot zal Amazon adverteren geoptimaliseerd kunnen worden door een stijgend aantal (kwalitatieve) reviews en heldere afbeeldingen. Allereerst worden in een reviews producten gewaardeerd, waardoor potentiële klanten een beter beeld krijgen van het product en op basis daarvan wel of niet overgaan tot een conversie. Heldere productafbeeldingen hebben een soortgelijke werking, omdat een aantrekkelijke foto de bezoeker zal aansporen om het product aan te schaffen. Ten slotte biedt Fulfillment by Amazon (FBA) mogelijkheden in het optimaliseren van Amazon SEO. Een FBA-account geeft namelijk aan dat de verkoper een Professional Seller is, waardoor zijn producten hoger in de zoekresultaten verschijnen. Hiermee wordt $1 bespaard per verkocht product via Amazon.
Al met al zal het begrijpen van het A9-algoritme en het optimaliseren van Amazon SEO met behulp van SEO Delft door Economy leiden tot een hogere relevantie van uw producten. Door te kiezen voor geschikte zoekwoorden en filters, aandacht te besteden aan de prijs en beschikbaarheid van het product en reviews te realiseren, zal de zichtbaarheid én vindbaarheid van producten op Amazon namelijk aanzienlijk toenemen.
Heeft u vragen of bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Maak dan een afspraak of bel naar 015-7503656. Onze specialisten staan u graag vrijblijvend te woord.
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Als je wel eens iets met SEO hebt gedaan, dan heb je vast gehoord van ‘organisch zoekverkeer’. Mensen met een website willen zo veel mogelijk bezoekers op hun website...
Voice search Technologie blijft zichzelf ontwikkelen en dit gaat sneller dan wat dan ook. Net wanneer je iets begint te snappen, komt er weer wat nieuws op de markt....
Tegenwoordig bezoeken we websites niet alleen via de computer of laptop, maar in de meeste gevallen via onze mobiele telefoon. Even snel iets opzoeken gaat nu eenmaal sneller en...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.