Wat is zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven de organische zoekresultaten in zoekmachines zoals Google en Bing door in een veiling te bieden op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website. Jij betaalt een bepaald bedrag per bezoeker en betaalt dit bedrag pas als iemand daadwerkelijk op jouw advertentie klikt (Pay Per Click). Google Ads beheer zorgt zo direct voor nieuwe bezoekers, klanten, leads en sales. Omdat wij al meer dan twintig jaar ervaring hebben met SEA en partner van Google zijn, weten wij precies hoe we het maximale resultaat uit jouw budget kunnen halen. Met onze kennis en ervaring met zoekmachine adverteren vergroten wij de online vindbaarheid van jouw website en helpen we je om op te vallen tussen alle concurrenten.
Waarom kiezen voor internationale SEA?
Wanneer je gebruik maakt van SEA, vergroot je je bereik én kun je doelgroepgericht adverteren. Advertenties van een bepaald product worden namelijk alleen getoond aan iemand, wanneer de betreffende persoon heeft laten blijken dat hij of zij interesse heeft in het product. SEA is daarom erg interessant, als je meer potentiële klanten naar je website wil trekken en daarmee je klantenbestand wil vergroten. Een andere reden om te kiezen voor (internationale) SEA, is dat je zelf de controle houdt over het budget. In Google Ads en Bing Ads kun je namelijk van tevoren aangeven hoeveel je per maand uit wil geven aan het adverteren via een zoekmachine. Op die manier wordt voorkomen dat je onverwachte kosten maakt.
Hoe gaat internationale SEA in zijn werk?
Net als bij internationale SEO geldt voor internationale SEA dat het niet mogelijk is om je online strategie één op één te kopiëren voor elk land waar je voor wil adverteren. Landen verschillen immers van elkaar op het gebied van cultuur, taal en gedrag; zo ook in zoekmachines. Onze SEA-specialisten beginnen daarom elke campagne met een zoekwoorden analyse voor elk land, zodat wij relevante zoekwoorden kunnen bepalen met veel zoekvolume en weinig concurrentie. Deze zoekwoorden verwerken wij vervolgens in de advertentieteksten voor de Google of Bing Ads campagne.
Naast de zoekwoorden analyse en het schrijven van de advertentieteksten moet er een productfeed gecreëerd worden en is het noodzakelijk om je Google Ads account aan Channable te koppelen. Dat is belangrijk om je advertenties continu relevant en up-to-date te houden. Wanneer je productvoorraad namelijk verandert door een verkoop, wil je immers dat jouw advertenties automatisch gesynchroniseerd worden zodat de productvoorraad overal weer hetzelfde is.
Staat je Google Ads campagne vervolgens als een huis? Dan begint voor onze SEA-specialisten het proces van monitoren, analyseren en optimaliseren. Op die manier blijf jij je doelgroep effectief benaderen en halen wij het maximale uit jouw budget.
Ons internationale bereik
Met 20 jaar ervaring in internationale online marketing hebben wij al veel klanten met succes en naar tevredenheid mogen helpen. Zo hebben onze SEA-specialisten voor Lionsdive een toename in bereik van 300% gerealiseerd, nam het aantal bezoekers van Xmasdeco met 2000% toe door o.a. inzet van SEA en SEO en hebben onze SEA-technieken voor Faceland geleid tot een gigantische boost voor online afspraken. Heb jij een internationaal SEA-vraagstuk waar je onze specialisten graag naar wil laten kijken? Wij staan te popelen om aan de slag te gaan met jouw internationale uitdaging en boeken graag samen met jou internationaal succes.