Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Als specialist in jouw business weet jij als geen ander wat er speelt en wat de huidige trends zijn. Wij, met onze ervaring en online kennis, ontwikkelen samen met jou een krachtige online strategie die bij jouw bedrijf past. Bovendien stellen we duidelijke doelstellingen en een missie op. Hier passen we de werkwijze op aan. In de online wereld is alles meetbaar. Daarom werken wij met KPI’s, duidelijk geformuleerde doelstellingen. Van alle uitgave die je doet, kun je precies zien wat het oplevert.
Afhankelijk van jouw doelen, werken wij de ideale marketingmix uit: zoekmachine optimalisatie (SEO), adverteren in Google ads (SEA), Google analytics instellen, conversiecodes installeren, zoekmachineoptimalisatie, adverteren op YouTube, adverteren in Bing, remarketing campagnes, remarketing for search, affiliate marketing, social media en nog veel meer. Wij inspireren en adviseren je graag! Daarnaast ondersteunen wij jou bij jouw online vraagstukken. Onze experts staat altijd voor je klaar. Een goede online marketing strategie verbetert de online vindbaarheid van je website en trekt meer klanten aan. Ook zorgen wij ervoor dat jouw website aansluit bij de doelgroep en overzichtelijk is. Op deze manier kunnen klanten makkelijk door de website browsen en vinden zij snel waar ze naar op zoek zijn. De ideale marketingmix levert uiteindelijk meer conversies en winst op. Zorg ervoor dat alle werknemers op de hoogte zijn van de online marketing strategie.
Een goede online marketing strategie is vaak gefocussed op een specifieke doelgroep. Samen stellen we vast wie de meest relevante doelgroep is en verdiepen we ons in de interesses, wensen en online gedrag van deze doelgroep. Met behulp van deze inzichten over jouw doelgroep kunnen we de website en de social media kanalen verder inrichten. Als je doelgroep vooral uit jongeren bestaat, kun je een informele ondertoon gebruiken en eventueel humor in de teksten verwerken. Wanneer de doelgroep echter uit ouderen bestaat, is het verstandig om een formele toon aan te nemen en informatieve informatie te geven.
Het See-Think-Do-Care Model (STDC-model) van Avinash Kaushik, Google’s Digital Marketing Evangelist, beschrijft de vier fases die consumenten doorlopen om tot een aankoop te komen. Deze fasen samen staan beter bekend als de customer journey. Toch is het zo eenvoudig nog niet om jouw online marketing strategie op de customer journey aan te laten sluiten. Wie bijvoorbeeld te veel focust op de fase waarin de klant overgaat tot een aankoop, zal vergeten dat consumenten soms wel 5 tot 8 contactmomenten moeten hebben voordat ze een product aanschaffen. Elke fase vereist daarom een andere focus en online marketing strategie om de klant te bereiken tijdens de klantreis, waarbij SEA en SEO-strategieën gecombineerd worden.
De See-fase is de eerste stap die de klant zet in de customer journey. In deze fase kan de klant echter nog niet als ‘klant’ bestempeld worden. Dit is namelijk de fase waarin je naamsbekendheid probeert te genereren onder de mensen die mogelijk jouw product zullen kopen. De doelgroep bestaat daarom uit mensen die interesse hebben in jouw product en er mogelijk meer informatie over zoeken, maar nog geen intentie hebben om het product te kopen. Vanwege dit passieve koopgedrag is er dus nog geen sprake van ‘klanten’.
In tegenstelling tot de See-fase is er in de Think-fase wel sprake van ‘klanten’. Dit kan namelijk het eerste bezoek van de klant zijn aan jouw website. Hoewel de klant nog steeds aan oriënteren is, vergelijkt de klant nu verschillende producten om te bepalen welk product hij of zij op termijn zal aanschaffen. Let op: de klant gaat in deze fase nog niet over tot een aankoop! Loop dus niet te hard van stapel door de focus te verleggen naar de aankoopfase, want juist dan loop je het risico de potentiële klant te verliezen.
De eerste twee fases zijn ontzettend belangrijk om naamsbekendheid te genereren onder potentiële klanten, zodat zij overgaan tot een aankoop. In de Do-fase is het dan ook zover: de klant besluit om jouw product aan te schaffen. Het is daarom belangrijk om de focus in deze fase te leggen op content die gericht is op koopintenties en op het monitoren van de conversieratio. De website moet immers zo ingericht zijn dat het voor klanten eenvoudig is om hun bestelling af te ronden.
Hoewel het lijkt dat er met het See-Think-Do-Care model toegewerkt wordt naar de aankoopfase, is de Care-fase minstens zo belangrijk. Het is immers fijn om een conversie te realiseren, maar nog fijner om een klant aan je bedrijf te binden. Daarom is deze fase gericht op het bedanken van je klant dat ze klant bij jou zijn door ze bijvoorbeeld een korting aan te bieden. Doe dit echter pas nadat een klant twee keer iets bij jou aangeschaft heeft; de eerste aankoop kan namelijk slecht bevallen zijn of een vergissing geweest zijn.
Het STDC-model is een effectieve manier om je doelgroep te bereiken en uiteindelijk aan je te binden. Desondanks zijn er een aantal aandachtpunten bij de implementatie van dit model. Hoewel de customer journey namelijk een reis is van vier opeenvolgende fases, verloopt het proces niet zo lineair als nu gepresenteerd wordt. In werkelijkheid twijfelen klanten vaak en lopen de fases soms door elkaar heen. Een voorbeeld is dat een item in het winkelmandje is geplaatst (Do), maar de klant toch besluit om terug te gaan naar de webwinkel om het item te vergelijken met andere producten (Think).
Naast het non-lineaire proces is het als aanbieder belangrijk om je niet volledig op de aankoopfase te focussen. Sterker nog, om een consument zover te krijgen, zal je in elke fase een andere focus moeten hebben. Daarbij geldt dat een synergie van SEO en SEA-strategieën noodzakelijk is om effectief de klant te bereiken tijdens de klantreis. Op die manier zul je merken dat deze manier van marketing op de lange termijn doeltreffend blijkt te zijn.
De synergie van SEO en SEA bij de implementatie van het STDC-model is cruciaal. De specialisten van Economy gaan daarom voor jou aan de slag om beide marketingstrategieën te combineren in een effectieve marketingcampagne. Op die manier genereer je naamsbekendheid, breng je jouw producten onder de aandacht, verhoog je jouw omzet en bind je klanten aan je bedrijf! Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan u graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
De specialisten van Economy houden zich niet alleen bezig met de vraag: “Hoe kunnen we de SEO-campagnes zo optimaal mogelijk inrichten?” Nog veel meer vragen zij zich af: “Hoe kunnen we voor een optimale klantbeleving zorgen?” Of nog belangrijker: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat u over de gehele customer journey zichtbaar bent bij uw doelgroep?”
Bij zowel oriëntatie, evaluatie als de uiteindelijk aankoop moet jouw bedrijf top-of-mind zijn! SEO kan hier een belangrijke rol in spelen, maar mogelijk bieden ook andere diensten, zoals display marketing, SEA of conversie optimalisatie, je grote kansen. Economy bekijkt samen met jou de mogelijkheden.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wilt u graag een scherp aanbod op basis van uw huidige online marketing contract? Neem contact met ons op en wij bekijken de mogelijkheden. Uitgangspunt is om een voorstel te doen welk 20% voordeliger is tegen minstens dezelfde voorwaarden. Wij proberen echter altijd een nog beter resultaat neer te zetten. Kortom, business class tegen economy prijzen. Vraag nu een offerte check aan en bespaar.
Het is december! Dat betekent dat de feestdagen er weer aankomen en dat de Sint- en kerstcadeaus je om de oren vliegen. Sterker nog, een kwart van de online...
Influencer marketing klinkt voor sommigen misschien nog onbekend, toch is dit niets nieuws. Tientallen jaren geleden gebruikten merken deze vorm van marketing al. Vaak gebruikten deze een autoritair persoon...
Voice search Technologie blijft zichzelf ontwikkelen en dit gaat sneller dan wat dan ook. Net wanneer je iets begint te snappen, komt er weer wat nieuws op de markt....
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.