Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Met Google Shopping kun je professionele advertenties creëren, die bestaan uit een foto, titel en prijs. Hierdoor kunnen potentiële klanten in één oogopslag zien of ze zich aangetrokken voelen tot jouw product. Consumenten die de Google Shopping advertenties te zien krijgen, worden bovendien aangesproken op het moment dat ze zoeken naar het product dat jij aanbiedt. Deze doelgroep is al ver in de customer journey en bijna zo ver om een aankoop te doen (zie Online Marketing Uitbesteden). Dit is natuurlijk het perfecte moment om jouw product onder de aandacht te brengen! Daarnaast wordt de advertentie alleen weergegeven, als consumenten zoeken op een relevant zoekwoord. Daardoor weet je dus zeker dat deze doelgroep geïnteresseerd is in jouw product of dienst.
De meest bekende vorm van Google Shopping is de weergave van producten boven de organische zoekresultaten, maar Google Smart Shopping gaat nog een stapje verder. Ook in Gmail, YouTube en het Display Netwerk van Google kunnen jouw advertenties namelijk verschijnen. Met een uitgebreide Google Shopping campagne is het hierdoor mogelijk om je producten te grootschalig te promoten, meer verkeer naar je website te trekken en relevante leads te benaderen. Maar wat dacht je van deze nieuwe feature van Google Shopping (juni 2023): Met behulp van AI wordt een techniek gebruikt om je te laten zien hoe de kleding die je op het oog hebt, eruitziet bij diverse mensen en houdingen. Je kunt dus virtueel checken hoe je kleding staat.
Een advertentie voor Google Shopping is gebaseerd op jouw productfeed. Dit een bestand waarin onder meer de productnaam, productcategorie, prijs, verzending en voorraad zijn opgenomen. Uiteraard kun je deze handmatig maken, maar mogelijk adverteer je ook op andere platformen en kanalen zoals Amazon, Bol.com en Ebay. In dat geval is het sterk aan te raden om aan de slag te gaan met feedmarketing, waarbij onze specialisten je graag helpen. Dit is namelijk een efficiënte en effectieve manier om je productadvertenties te stroomlijnen.
Zodra je jouw productfeed op orde hebt, upload je deze in jouw Google Merchant Center. Google kan namelijk zo jouw producten goedkeuren, waarna je jouw nieuwe campagne kan opzetten in Google Ads. Jouw productadvertenties verschijnen dan boven de zoekresultaten als Google deze als relevant beschouwt voor een zoekopdracht. Het is echter niet mogelijk om zelf te kiezen op welke zoekwoorden je wil verschijnen; Google bepaalt dit zelf aan de hand van jouw productfeed. Klikt de consument op jouw product? Pas dan betaal jij voor de advertentie. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van een aantal factoren, zoals het zoekvolume en de concurrentie.
Zou jij de verkoop van jouw producten graag een boost geven? Wil jij jouw product onder de aandacht van een groter publiek brengen? Doel jij op internationaal bereik? Google Shopping uitbesteden aan Economy is dan een strategische zet! Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kent het adverteren met Google Shopping veel voordelen. Wel is het belangrijk dat je effectief adverteert; onze specialisten zetten zich daarom in om het maximale uit jouw budget te halen. Omdat wij de resultaten bovendien continu in de gaten houden, kunnen we advertenties snel aanpassen wanneer deze niet meer optimaal presteren.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.