Waarom een SEA-scan aanvragen?
Een SEA-scan is een second opinion of advies over de performance van jouw Google Ads account, die je om verschillende redenen kunt aanvragen. Misschien bereik je je (internationale) doelgroep niet, waardoor je Google Ads campagnes weinig resultaat opleveren. Het kan ook zijn dat de kwaliteit van de campagnes van de (internationale) concurrent hoger is, waardoor je je afvraagt hoe je de kwaliteit van jouw campagne kan verbeteren. Andere redenen voor het aanvragen van een SEA-scan zijn dat je je Google Ads account niet effectief hebt ingericht of dat je je advertentiebudget niet goed lijkt te besteden. In elk van deze gevallen kan onze gratis SEA-scan jouw campagne een boost geven!
Wat houdt onze SEA-scan in?
Met het aanvragen van de SEA-scan is de eerste stap gezet. Wij zullen namelijk binnen 1 werkdag contact met jou opnemen om jouw account toe te voegen aan ons klantencentrum. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met jouw accountgegevens om! Na jouw goedkeuring van tijdelijke toegang tot je Google Ads account, kunnen onze experts starten met het analyseren van je account.
Tijdens de SEA-scan maakt Economy een analyse van jouw Google Ads account en geven we concrete actiepunten om jouw account naar een hoger plan te tillen. Denk bijvoorbeeld aan de structuur van het account, inzet van campagnetypes, assets van advertenties, doelgroeptargeting en de conversiemeting.
Vervolgens gaan we na hoe jouw campagnes anders opgebouwd kan worden om de resultaten te verbeteren. Wordt er ingezet op PMax of Google Shopping? Welke stappen zijn gezet op het gebied van remarketing en RLSA? Beschik je over banners en is YouTube al gekoppeld? Ook kijken we naar de performance van je campagne, waarbij we letten op de ROAS, conversies en het rendement op je campagne.