Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wanneer je aan de slag gaat met SEO, SEA of een andere tak van online marketing, zal waarschijnlijk al snel de term ‘zoekwoord’ voorbijkomen. Zoekwoorden zijn woorden die mensen gebruiken als zij een zoekopdracht doen in Google. Als jij weet welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt, kun je vervolgens veel te weten komen over waar ze zich bevinden, wat hen bezighoudt en wat hun zoekintentie is. Een zoekwoordenonderzoek helpt je bovendien te bepalen op welke woorden je vooral ook niet gevonden wil worden. Vervolgens verwerk je de keywords waarop je gevonden wil worden in content, zodat Google jouw website hoger in de zoekresultaten plaatst. Jouw website beschouwt Google namelijk als ‘relevant’ voor de zoekopdracht van jouw doelgroep.
Een zoekwoord analyse is in de eerste plaats belangrijk voor de online vindbaarheid en zichtbaarheid van jouw website voor je doelgroep. Je wil immers dat je potentiële klanten jouw website te zien krijgen, als ze op een bepaald term zoeken. Als die term op jouw website voorkomt in hoogwaardige content, zal Google jouw website als één van de eerste zoekresultaten tonen aan de gebruiker. Hierdoor zal je meer bezoekers op je website ontvangen, realiseer je meer conversies en boek je meer winst. Daarbij komt dat zoekwoorden veel informatie verschaffen over jouw doelgroep (zoals zoekintenties, behoeften en locatie), die je daardoor beter zal begrijpen en kan benaderen.
Wanneer je een keyword analyse uit wil laten voeren door Economy, vragen onze experts zich eerst af wat het doel is van de zoekwoord analyse. Ga je een Google Ads campagne uitzetten voor een specifieke doelgroep, wil je beter gevonden worden in Google of wil jij beter begrijpen waar de behoefte van jouw doelgroep ligt? Het doel speelt een belangrijke rol in het kiezen van zoekwoorden waarop jij gevonden wil worden.
Naast het doel letten wij bij het bepalen van de zoekwoorden op drie factoren: relevantie, zoekvolume en concurrentie (Keyword Difficulty). Wanneer je relevante of kansrijke zoekwoorden voor jouw product gebruikt, zullen gebruikers sneller op jouw advertentie of website klikken. Het zoekvolume daarentegen verwijst naar het aantal mensen dat op de term zoeken. Het kan dus zomaar zijn dat een bepaald keyword heel relevant is voor jouw product, maar dat niemand op dit woord zoekt. Tot slot is het belangrijk om te checken of er veel concurrentie op een zoekwoord zit. Veel concurrentie betekent namelijk dat het lastiger is om een toppositie te bereiken op een bepaald zoekwoord.
Hebben onze experts zoekwoorden gekozen om mee te werken? Dan gaan we bepalen waarin de termen verwerkt moeten worden. Doorgaans worden de keywords zowel gebruikt in headers op webpagina’s, metabeschrijvingen, social media marketing, advertentieteksten en blogs om te plaatsen op partnerwebsites (SEO copywriting). Vervolgens monitoren wij het effect van de zoekwoorden en start het proces van optimalisatie.
Door gebruik te maken van zoekwoorden die relevant zijn, een aantrekkelijk zoekvolume kennen en weinig concurrentie hebben, haal je optimaal rendement uit je teksten. Jouw tekst spreekt namelijk de juiste doelgroep aan, waarna je potentiële klanten je website bezoeken en een aankoop doen. Met andere woorden, jouw doelgroep weet jouw website te vinden. Daarnaast zorg je ervoor dat niet gevonden wordt op zoektermen waarop je ook niet gevonden wil worden. Zo bereik je niet de verkeerde doelgroep. Door met de juiste zoekwoorden te werken weet je dus op de korte en lange termijn potentiële klanten te bereiken, al vereist dat zeker op de lange termijn uiteraard de nodige optimalisatie. Bij Economy zijn wij dan ook gericht op het boeken van duurzame resultaten, zodat je topposities niet alleen bereikt, maar ook behoudt.
Zoals hierboven kort benoemd werd, kun je zoekwoorden voor verschillende doeleinden gebruiken. Wanneer onze experts aan de slag gaan met een zoekwoorden analyse Google voor SEO, verwerken wij de zoekwoorden in pagina’s voor jouw website en in copy die op partnerwebsites geplaatst worden. Wil jij echter een Google Ads campagne uit laten rollen? Dan gebruiken onze SEA-experts de keywords om in advertentieteksten op te nemen. Naast de verschillende toepassingen van zoekwoorden kiezen onze experts ook voor andere zoekwoorden voor SEO en SEA, omdat de intentie van de gebruiker mogelijk anders is voor SEO dan voor SEA.
Bij Economy heeft elke expert zijn of haar eigen specialisatie, waardoor wij altijd de juiste expert hebben om in jouw behoefte te voorzien. Wil jij een zoektermen analyse uitvoeren voor een Google Ads campagne of toch voor het optimaliseren van SEO? Wij gaan graag met jou in gesprek om te bespreken wat jouw doelstellingen zijn en welke mogelijkheden wij bieden. Op die manier kunnen we aan de slag met het bepalen van een passende en duurzame online marketingstrategie, waar uiteraard een uitgebreide en nauwkeurige zoekwoorden analyse bij hoort.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Zoekwoorden vormen het startpunt van elke SEO en SEA-strategie en zijn daarmee een onmisbaar element van jouw online marketing. Zoekwoorden zijn immers de woorden die jouw doelgroep gebruikt om...
Als je wel eens iets met SEO hebt gedaan, dan heb je vast gehoord van ‘organisch zoekverkeer’. Mensen met een website willen zo veel mogelijk bezoekers op hun website...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.